Kerktv

Het is mogelijk om thuis via Kerktv de kerkdienst live mee te kijken. Dit kan via onderstaande link.

Kerktv

Informatie over meekijken

Diensten vanuit onze kerk kunnen door iedereen direct meegekeken worden, mits er een breedband internetverbinding aanwezig is. Dit kan via deze pagina, via de website kerkdienstgemist.nl, of via de app van Kerkdienst Gemist. De diensten kunnen daarnaast ook tot de avond erop teruggekeken worden via deze kanalen. Lukt dit niet, neem dan contact op met de helpdesk van Kerkdienst gemist.

Verder terugkijken

Wilt u vaker diensten terugkijken nadat deze zijn geblokkeerd, dan heeft u een account nodig. Registreer u hiervoor eerst op Kerkdienstgemist.nl en vraag daar toegang aan voor onze kerk. Een account kost 10 euro per kwartaal, en u kunt dit aanvragen via het volgende formulier. Nadat uw aanvraag is verwerkt wordt deze zo snel mogelijk geactiveerd. Voor deze dienst hebben we algemene voorwaarden opgesteld. Indien er sprake is van kortdurend gebruik, bijvoorbeeld in verband met ziekte, dan wordt dit gratis aangeboden, neem hiervoor contact op met uw sectie-diaken. Direct of een dag later kijken is gratis.

Kijken op TV

Voor mensen die niet of moeilijk naar de kerk kunnen komen biedt de diaconie al vele jaren KerkRadio aan. Naast de KerkRadio bieden wij voor bestaande KerkRadio luisteraars ook een extra kastje aan dat op de TV kan worden aangesloten. Voor nieuwe aanmeldingen is dit kastje de standaard. Met deze kastjes kunnen ook de laatste 20 diensten teruggekeken worden, evenals de diensten van andere kerken op Kerkdienst Gemist.

De kosten voor KerkRadio/KerkTV zijn 10 euro per kwartaal. Indien er sprake is van kortdurend gebruik, bijvoorbeeld in verband met ziekte, dan wordt dit gratis aangeboden, neem hiervoor contact op met uw sectie-diaken.

Ook voor het kijken op TV is een breedband internet verbinding vereist met een aansluiting bij de TV of draadloze verbinding. Daarnaast is een TV met HDMI ingang aan te raden. (Mocht u overwegen om een nieuwe TV aan te schaffen, let dan a.u.b. op het bedieningsgemak om naar externe aansluitingen te gaan, en de mogelijkheid om niet gebruikte aansluitingen te verbergen). Het kastje blijft bezit van de diaconie.

Voor het aanvragen van KerkRadio/KerkTv dient u contact op te nemen met de diaken in uw sectie.

Bijdrage collecte

Wanneer u een KerkRadio of KerkTV kastje heeft, dan krijgt u ook een busje waarin u uw geld voor de collecte kunt doen. Dit wordt 4 keer per jaar door uw sectie-diaken opgehaald. De opbrengst wordt verdeeld onder diaconie (1 derde deel) en kerkrentmeesters (2 derde deel).

Kijkt u via de Kerkdienstgemist website of app, dan kunt u ook middels een machtiging bijdragen aan de collecte. Hiervoor hebben wij een abonnementsvorm van 10 euro per maand, wat ongeveer overeen komt met 4 diensten met 3 collectes waaraan 1 oranje munt wordt gegeven. Wilt u hiervan gebruik maken, volg dan de volgende link: https://app.ecurring.com/page/1558/diaconie-hervormde-gemeente-te-den-ham/subscribe.